Wednesday, April 14, 2010

gua tulis ini 2

projek superbike gua hampir siap. sport rim gua dah kaler merah. kalau rossi nampak pon cnfirm dia nak pnjam buat berlumba tp sori la rossi, gua tak perlu populariti murahan lah. terima kasih la kawan-kawan gua sebab tolong siapkan superbike gua. 1 masalah gua dah selesai. sekali lagi gua dapat dugaan. gua dah tersilap cakap. gua dah sakitkan hati seorang manusia yang gua betul-betul sayang. betul kata harun salim banchik, "kerana mulut badan binasa, kerana mulut juga hati terseksa, kerana mulut lauk ayam masak merah pun habis".

gua tau dia tengah marah dengan gua. gua memang menyesal la cakap lu camtu. kalau dia nak hukum gua pun, gua adab je dengan rela. sebab semua salah gua buat dia sakit ati, kecewa, geram, bengang dengan gua. bagi gua, dia ada hak nak buat camtu kat gua.

tapi gua takkan putus asa kembalikan balik keriangan kita dulu. gua takkan putus asa. gua harap la dia dapat baca apa gua tulis nie. gua betul-betul menyesal. kalau dia tak dapat nak maafkan gua, terpaksalah gua hidup macam nie sampai gua tua. gua tak segan kalau ada yang cakap gua jiwang, tulis-tulis camnie. biar gua yang rasa. dia dah banyak susah dengan gua. biar gua rasa plak susah camne yag dia rasa.

maaflah. gua manusia biasa. gua dah tersalah cakap kat lu missy. gua sayang lu sangat-sangat. gua ingat kalau boleh lu kasi la gua 1 lagi peluang. gua nak tebus balik kesalahan gua. gua still lagi pegang apa yang lu cakap sampai arini.

itu masalah gua. sekarang gua kena selesaikan masalah gua. gua tak kisah kalau orang kata macam-macam kat gua. gua doa hati dia lembut balik. harap-harap semuanya kembali macam dulu.

ini cerita yang gua tak pernah reka.

hamka berpesan, "lelaki sejati adalah lelaki yang tak pernah berputus asa walaupun dia gagal"

gua pegang ayat ni sampai bila-bila.

chow!

No comments:

Post a Comment