Saturday, May 8, 2010

gua tulis ini 4

tepuk dada. gua ketawa. gua tgk jauh-jauh. gua pegang langsung tak dapat. bila gua datang dekat. gua rasa salah. gua melawan untuk menang. gua rasa bukan untuk dipaksa. gua pendam sorang-sorang. gua toleh kiri dan kanan. gua pandang depan dan belakang. gua sorang je. gua jalan.

dabik dada. gua selesa. gua berlagak. gua tipu diri sendiri. gua geleng kepala. gua cuba. gua gagal. gua cuba lagi. gua gagal. gua cuba lagi sekali dan gua gagal lagi.

tunduk kepala. gua gagal untuk lupa. gua gagal untuk benci. gua gagal untuk biasa. gua gagal untuk berpura-pura.

gua gagal. semakin gagal. setiap hari akan bertambah gagal. gua geleng. gua cakap yang betul. gua bukan reka atau cipta.

gua cakap,

"ianya memang susah untuk dilupakan. untuk dibenci. untuk dikhianati. untuk dilukakan. untuk dilepaskan. ini yang terakhir. bila aku kata terakhir. memang ini yang terakhir. depakan tangan, tarik nafas dalam-dalam. hembuskan nafas tersebut. masih akan kata, "kau yang terakhir". cukup bukan? masih lagi untuk engkau dan takkan pernah hilang."

terakhir dan tersayang.


No comments:

Post a Comment